Një pikturë e zbuluar nga një tregtar mbeturinash në bodrumin e një vile italiane gjashtë dekada më parë është në fakt vepër e Pablo Picasso-s dhe mund të shitet për miliona, sipas ekspertëve.
Luigi Lo Rosso i kalonte ditët e tij në shtëpitë e braktisura dhe deponitë në kërkim të thesarit për t’u shitur në dyqanin e pengjeve të familjes në Pompei, Itali.
Në vitin 1962, ai gjeti një kanavacë të mbështjellë me një pikturë asimetrike të një gruaje në bodrumin e vilës në ishullin e afërt Capri. Piktura tani besohet të jetë një imazh i shtrembëruar i fotografit dhe poetes franceze Dora Maar, e cila ishte e dashura e Pikasos, sipas Luca Gentile Canal Marcante, një ekspert arti dhe president nderi i Fondacionit jofitimprurës Arcadia për restaurimin e artit me bazë në Zvicër.
Piktura me vaj në kanavacë paraqet stilin asimetrik të Pikasos të një gruaje me një fustan blu me buzëkuq të kuq.
Në vetëm 24 vjeç, Lo Rosso nuk e vlerësoi që nënshkrimi në këndin e sipërm të majtë të veprës së artit që lexonte thjesht “Picasso” nënkuptonte ndonjë gjë, tha djali i tij Andrea Lo Rosso për CNN.
Më i madhi Lo Rosso, i cili vdiq në vitin 2021, e nguli në një kornizë të lirë dhe ia dha gruas së tij, tha djali i tij. Ajo mendoi se nuk ishte mjaft e bukur për t’u shitur, kështu që varej në shtëpinë e familjes për rreth 50 vjet dhe më vonë në një restorant që ata zotëronin.
“Kur mamaja e vari në mur për të dekoruar shtëpinë, duke e riemërtuar ‘shkarravitje’ për shkak të çuditshmërisë së fytyrës së gruas së përshkruar, unë as që kisha lindur ende,” tha Andrea Lo Rosso.
“Nga tregimet e babait e di se ishin dy kanavacë të gjetura nga vendgrumbullimi i Caprit. Megjithatë, vetëm një u nënshkrua nga Picasso. Të dyja ishin të mbuluara me dhe dhe gëlqere dhe nëna ime i shtriu dhe i lante me detergjent, sikur të ishin qilima.”
Në vitet 1980, kur Andrea Lo Rosso ishte në shkollën e mesme, ai pa “Buste de femme Dora Maar” të Picasso në një libër shkollor të historisë së artit dhe mësoi se piktori spanjoll kaloi kohë në Capri në vitet 1950.
Më pas ai u tha prindërve të tij se piktura mund të kishte vlerë.
Kështu filloi një rrugëtim i gjatë për dekada për të vërtetuar nënshkrimin në veprën e artit. Familja tha se ata kontaktuan historianët e artit, shumë prej të cilëve u thanë se nuk ishte një origjinal, por u ofruan ta hiqnin nga duart.
Të dyshimtë, ata e regjistruan atë në policinë italiane të trashëgimisë, e cila fillimisht mendoi se mund të ishte vjedhur, por duke qenë se nuk ishte vërtetuar në atë kohë, i lejuan familjes ta ruanin.
Vepra e artit është mbyllur në një kasafortë në Milano që nga viti 2019. Më në fund, muajin e kaluar Cinzia Altieri, një grafologe për një gjykatë trashëgimie në Milano, ishte në gjendje të vërtetonte nënshkrimin e Picassos si autentik.
ObserverKult
Lexo edhe: