Pesë pikturat më të shtrenjta në botë, kushtojnë “veç” qindra milionë euro

Në kohën kur ata u realizuan si vepra, asnjë piktor nuk e mendonte se një ditë vepra e tij do të shitej me çmime stratosferike. Po kush janë piktorët dhe piktura t më të shtrenjta në botë?

  • SALVATOR MUNDI, LEONARDO DA VINCI – $ 450.300.000

Salvator Mundi ose Shpëtimtari i botës, u pikturua nga Leonardo da Vinci (shumë kritikë besojnë ndryshe). Piktura paraqet Jezu Krishtin të veshur me rroba të Rilindjes dhe duke dhuruar bekim. Dora e djathtë e ngritur, me dy gishta të kryqëzuar, ndërsa mbante një top kristali në dorën e majtë. Globi prej xhami në dorën e tij simbolizon sferat kristaline të qiejve. Krishti tregohet të jetë shpëtimtari i botës dhe mjeshtri i kozmosit.

Disa pretendojnë se ishte një përpjekje e vetëdijshme nga ana e tij për t’i lidhur botën fizike dhe shpirtërore së bashku. Entuziastët e artit pohojnë se ekzistojnë 20 variante të ndryshme të veprës artistike, piktura origjinale ka humbur. Një kopje e saj u rizbulua dhe u restaurua kohët e fundit, për t’u quajtur vepra origjinale e da Vinci-t nga shumë bursa kryesore.

  • INTERCHANGE, WILLIAM DE KOONING – $ 300.000.000

Është një pikturë në kanavacë, vaj, nga piktori holandezo-amerikan William de Kooning i cili i përkiste shkollës së ekspresionizmit abstrakt. Piktura ishte e para nga peizazhet abstrakte të Kooning-ut që përfunduan në 1955 dhe u ndikua nga stili artistik i Franz Kline-s.

Kooning harxhoi pjesën më të mirë të karrierës së tij duke studiuar dhe ripunuar figurat abstrakte femërore. Pak kohë më vonë ai devijoi nga piktura e formave njerëzore dhe u përpoq të kopjonte imazhe abstrakte të rrethinës së tij, në qendër të New York-ut.

Shkëmbimi u krijua në një kohë kur si sfera private e artistit dhe komuniteti i artit në përgjithësi po pësonte një ndryshim gradual, por masiv.

De Kooning ishte i qëndrueshëm financiarisht dhe kishte mundësinë të bënte zgjedhje të reja – si nga ana profesionale, ashtu edhe personale. Kështu ai largohet nga pikturat e tij të egra spontane në një pjesë peizazhesh më të qëndrueshme, të matura dhe të zbutura.

Si çdo vepër abstrakte arti, edhe ‘Shkëmbimi’ duket të jetë e paqartë dhe e pakuptimtë në një shikim. U deshën mbi 11 vjet që ndryshimi të shfaqej plotësisht në mënyrë krijuese; ‘Shkëmbimi’ ishte vetëm i pari nga shumë portrete peizazhi që pasuan.

Kooning i cili ishte i njohur për sulmet e dhunshme mbi kanavacat dhe ngjyrat e tij të gjalla, ishte zbutur në një stil të butë, por intuitiv.

Kjo zhvendosje estetike dhe strukturore që pësoi Kooning në mesin e viteve ‘50 gjithashtu formon themelin e surrealizmit që më vonë do të merrte vrull.

  • CARD PLAYER, PAUL CEZANNE – $ 250.000.000

Kjo pikturë mbante rekordin për më të shtrenjtën në botë para shitjes së ‘Kur do të martohesh’ në 2015.

Lojtarët e kartave u blenë nga familja mbretërore e Katarit prej manjatit grek Jorgos Embiricos për një një shumë prej 274 milionë USD në 2011. Kjo pikturë është një nga ato imazhe klasike që sigurisht nuk do të dështonit t’i njihnit.

Ishtë një imazh që është parë në libra të tryezave të kafesë, revista të mira luksoze dhe kurrikula të historisë së artit përpara shumë viteve. Ai formon një nga 5 pjesët e pikturuara nga Cezanne si pjesë e serisë së tij post-impresioniste të përfunduar midis fillimit dhe mesit të viteve 1890.

Ky imazh portret paraqet dy burra me fytyrë guri të ulur në një tryezë të vogël prej druri duke luajtur letra. Stili i pikturës dhe përdorimi i pastelëve është cezariane klasike me shprehje delikate në fytyra që përcjellin bukur dy lojtarë të zhytur plotësisht në lojë.

Një shishe verë, e vendosur në tryezë, shton detaje mbresëlënëse, por edhe delikate.

  • NAFEA FAA IPOIPO (Kur do të martohesh?), PAUL GAUGUIN – $ 210.000.000

Piktura e Paul Gaugin në 1892 është aktualisht ndër pikturat më të shtrenjta në botë. Piktura e tij e dy vajzave Tajlandeze theu rekordin botëror në shkurt 2015 kur u ble nga muzetë e Katarit prej një koleksionisti privat zviceran, Rudolf Staechelin, për 300 milionë dollarë marramendës!

Ajo paraqet dy gra në një peizazh natyror, njëra me një veshje vendase dhe një tjetër me një veshje misionare të stilit kolonial që simbolizon shkrirjen e kulturave polineziane dhe evropiane.

Kjo pikturë u përfundua nga Gauguin rreth vitit 43 kur ai kishte shkuar në Tajlandë për t’i shpëtuar gjithçkaje që ishte konvencionale dhe artificiale në Evropë. Kjo pikturë kishte qenë në huazim në Muzeun e Artit të Bazelit për mbi 60 vjet përpara se të tërhiqej nga ekspozimi nga shitësi dhe të shitej.

  • JO 17A, 1948, JACKSON POLLOCK – $ 200.000.000

Ekspresionizmi abstrakt ishte një lëvizje arti pas Luftës së Dytë Botërore duke theksuar krijimin nënndërgjegjeshëm dhe spontan. Veprat artistike të Jackson Pollock i përkisnin kësaj shkolle pikture – teknika e tij e pikturës i ka rrënjët në punën e André Masson dhe Max Ernst.

Kjo pjesë e veprës abstrakte u krijua diku në 1948 dhe u paraqit në artikullin e revistës 1947 që bëri pikturimin e një emri shtëpie. I bërë nga kanavacë me fibra, duke përdorur vetëm bojëra vaji, Numri 17A duket si një mirazh i çrregullt i modeleve dhe ngjyrave. Sidoqoftë, një vështrim nga afër zbulon disa shtresa të pikturës që shikuesit i humbën me një shikim.

Pollock devijon qëllimisht nga etiketimi i veprave të tij artistike si diçka e dashur – kjo shmang dritën vetëm natyrën rrënjësisht unike të pikturës. Modelet e rastësishme nuk duken aq të paqarta sapo t’i vëzhgoni nga afër. Në fakt, lëvizja e saktë dhe kontrolli artistik i Pollock mund të gjurmohen në mënyrën e strukturimit të pikturës që pikon vaj. Titulli i pikturës Numri 17A është në kontrast të plotë me përmbajtjen e saj.

Ndërsa emri është i butë, modelet e përshkruara në pikturë janë gjithçka përveç se e zakonshme. Kritikët patën reagime shumë të përziera ndaj pikturës; u takua me vëzhgim të madh publik dhe prandaj nuk u vlerësua shumë në botën e artit. Ishte shumë vite pas në vitin 2016 kur pjesa u ble nga koleksionisti miliarder i artit, Kenneth C. Griffin, për rreth 200 milionë dollarë./konica

ObserverKult

————-

Lexo edhe:

FEDERICO FELLINI: E KUPTOVA SE NUK KA NEVOJË TË SHQETËSOHESH NËSE NË MOSHËN 40-VJEÇARE NUK DI ÇFARË TË BËSH ME JETËN TËNDE…