Pascal Cotte, është një shkencëtar dhe entuziast i fotografisë i cili ka studiuar prej kohësh Mona Lisën, piktura e famshme nga Leonardo da Vinci dhe sapo ka zbuluar një detaj që nuk është zbuluar kurrë më parë.
Me sa duket një skicë që nuk ka asnjë lidhje me portretin e Mona Lizës do të ishte në tabelë nën shtresat e ndryshme të bojës, por këtu është edhe një sekret tjetër i fshehur në një nga kryeveprat më të famshme të piktorit dhe shpikësit italian.
Cotte arriti në këto përfundime falë saktësisë dhe aftësive të mjetit të tij fotografik.
Një pajisje që përdor si fotografi infra të kuqe pranë detajeve ashtu edhe në reflektografinë infra të kuqe.
Ai e shpjegon këtë kombinim: “Sistemi optik na lejon të shohim detaje shumë të imëta dhe ndjeshmëria e lartë lejon përforcimin shumë të lartë të sinjaleve të ulëta”.
Duke përdorur këtë pajisje, entuziasti arriti në këtë zbulim të jashtëzakonshëm, një provë kjo për të mbështetur punën e tij.
Një pajisje për të parë përtej imazheve të dukshme instrumenti preciz i Pascal Cotte, të cilin ai e quajti kamera, Lumiere Technology, e cila e lejon atë të thellohet në detajet e shtresave të poshtme të bojës si kurrrë më parë.
Ajo bazohet në parimet e Metodës së Shtimit të Shtresës (LAM).
Kjo metodë kap pasqyrimin e dritës në 13 gjatësi vale, e cila do të ishte më shumë si një skanim, pasi shkon përtej mundësive të ofruara nga fotografia me infra të kuqe.
Shkencëtari saktëson: “Luvri më ftoi sepse unë jam shpikësi i një kamerë të re multispektrale me rezolucion shumë të lartë dhe shumë të ndjeshme”.
Kështu e shikoi punën e ofruar Pascal Cotte, duke zbuluar më në fund edhe linjat e qymyrit të kësaj skice.
Detajet e skicës nuk përkojnë me kontekstin e kohës!
Në detaje, teknika e përdorur për këtë skicë është polvero – që vjen nga “polvo”, që do të thotë pluhur, e cila mund të krahasohet me goditjen.
Kjo teknikë konsiston në transferimin e një figure të bërë në një kanavacë mbi një mbështetëse.
Kjo e fundit do të shpohet përgjatë vijave të përgjithshme të skicës dhe më pas, pasi të vendoset në mbështetësin përfundimtar, do të spërkatet me pluhur qymyri ose argjilë.
Përdorimi i kësaj teknike mund të vërehet në ballë dhe në dorën e La Mona Lisa, ku shtresa e bojës është më e hollë.
Shkencëtari pretendon se duke parë këtë skicë, pasi aty duket se skica fillestare përfaqëson një person tjetër përveç asaj që shfaqet në pikturën përfundimtare, e njohur sot si një përfaqësim i Mona Lizës.
Një detaj tjetër interesant në skicë është se modelja mban një kapëse flokësh.
Veçantia e prerjes së saj dhe mospërputhjet me kodet e veshjes së kohës duket se do të thotë se modeli Leonardo da Vinci nuk ishte një person fizik i pranishëm në Firence, por më shumë një karakter imagjinar. Kjo është ajo që e bën këtë zbulim edhe më misterioz.
Rezultatet e punës së Pascal Cotte u prezantuan në Journal of Heritage Heritage për gusht 2020.