Një parashikim rreth renditjes dhe pretendentëve kryesorë për të fituar një çmim Oscar…
Çdo javë nga tani deri më 23 janar 2024, kur shpallen fituesit e Çmimeve të Akademisë, në rrjet po aludohet për të përcaktuar ndryshimin e fatit në garën e Oscars të këtij viti. Në rubrikën mbi parashikimin e çmimeve, do të analizojmë zhvillimet krejt të reja dhe do të gjurmojmë thashethemet e industrisë për të kuptuar se kush është lartë, kush është poshtë dhe kush është aktualisht duke udhëhequr garën për një nominim të lakmuar për Oscar.
Filmi më i mirë
Lart: Killers of the Flower Moon
A është një film western, një film gangster, apo një dramë bashkëshortore? Sido që të jetë zhanri, konsensusi është se e fundit e Martin Scorsese është një tjetër vepër jetike në epokën e luanit në dimër të regjisorit, me Slate që shprehet se Killers është “një lloj i ri i kryeveprës së Scorsese”.
Lëvizja historike e filmit dhe masa tematike e filmit janë një shenjë e mirë për njohje në të gjithë fletën e votimit, megjithëse ka shqetësime që ky rrëzues i Osage-it në gusht mund të pësojë të njëjtin fat si ‘The Irishman’, i cili në mënyrë famëkeqe shkoi në zero nga dhjetë.
Killers të paktën ka avantazhin që vjen nga Apple, një transmetues që është provuar se mund të ekzekutojë kategorinë e filmit më të mirë.
Poshtë: Bikeriders
Në efektin më të fundit të valëzimit nga greva e SAG, distributori New Regency tërhoqi filmin e Jeff Nichols nga data e lançimit të tij më 1 dhjetor. Drama e mirëpritur nuk është shtyrë zyrtarisht për vitin e ardhshëm dhe THR thotë se ende planifikon të kualifikohet për këtë sezon.
Pretendent aktual: Anatomy of a Fall, American Fiction, Barbie, The Holdovers, Killers of the Flower Moon, Maestro, Oppenheimer, Past Lives, Poor Things, The Zone of Interest.
Regjisori më i mirë
Lart: Martin Scorsese, Killers of the Flower Moon
Scorsese ka qenë i palodhur në rrugën e duhur, duke dhënë intervista në karrierën e tij, duke luajtur në TikTok, madje duke u ulur me Timothée Chalamet. Ai ka përmendur marrëdhënien e tij ambivalente me Akademinë, duke i thënë GQ se ai kurrë nuk u ndje “pjesë e industrisë” aq sa të ishte një nga të preferuarit e tyre.
Megjithatë, gërmimi urgjent dhe empatik i historisë amerikane nga Killers duhet ta bëjë atë një pretendent të nivelit të lartë. Do të ishim të shokuar nëse ai do të anashkalohej.
Lart: Justine Triet, Anatomy of a Fall
A mundet drama e rrëshqitshme e Triet-it në sallën e gjyqit të qëndrojë në garë pasi u shpërfill nga komiteti përzgjedhës i Francës? Kjo ishte e mjaftueshme për të dënuar “Portrait of a Lady on Fire”, por vitet e fundit kanë qenë më të dashura me tiparet e pazgjedhura ndërkombëtare: Penélope Cruz ende mori pjesë në “Parallel Mothers” dhe RRR madje fitoi një trofe. Neon ka bërë një punë të mirë duke krijuar zhurmë për fituesin e Palmës së Artë dhe ne e dimë se kjo degë pëlqen një autor ndërkombëtar.
Pretendent aktual: Greta Gerwig, Barbie; Jonathan Glazer, The Zone of Interest; Yorgos Lanthimos, Poor Things; Christopher Nolan, Oppenheimer; Martin Scorsese, Killers of the Flower Moon.
Aktori më i mirë
Lart:Leonardo DiCaprio, Killers of the Flower Moon
Killers hap një terren të ri për Leo: Për herë të parë, një grua bie në dashuri me të në ekran dhe ju mendoni, çfarë sheh ajo tek ai?
Scorsese riformësoi narrativën e filmit rreth Ernest Burkhart të DiCaprio-s, i cili bën një rol të jashtëzakonshëm, në mënyrë alternative i dashur dhe i neveritshëm.
Shqyrtimet për performancën e tij kanë qenë më pak shkëlqyese sesa për filmin në tërësi, por kur DiCaprio kryeson një kandidaturë për filmin më të mirë, ai zakonisht nominohet.
Lart: Jeffrey Wright, American Fiction
Satira racore e Cord Jefferson është ngjitur në listat më të pritura që nga fitimi i çmimit People’s Choice në TIFF, një çmim që tradicionalisht paralajmëron një nominim për filmin më të mirë. Për të arritur atje, filmi do të duhet të konkurrojë diku më lart, dhe ndërsa Skenari i Përshtatur është ndoshta basti më i sigurt, mos e llogaritni Wright.
Dyshoj se shumë votues atje do të donin t’i jepnin veteranit të nderuar nominimin e tij të parë në karrierë. Traileri, i publikuar këtë javë, jep një shije të acarimit të tij komik.
Pretendent aktual: Bradley Cooper, Maestro; Leonardo DiCaprio, Killers of the Flower Moon; Paul Giamatti, Mbajtësit; Cillian Murphy, Oppenheimer; Jeffrey Wright, Fiction Amerikane.
Aktorja më e mirë
Lart: Lily Gladstone, Killers of the Flower Moon
Rishkrimi i shumëpërfolur i Killers u përpoq të përqendronte këndvështrimin e Osage, dhe në këtë frymë Gladstone është në krye, në vend që të nominohet për rol dytësor. Se sa mirë filmi e realizon këtë qëllim do të jetë një temë diskutimi gjatë gjithë sezonit, veçanërisht në lidhje me vendosjen e saj në Oscar. Ndërsa Mollie, një grua Osage e rrethuar nga tragjedia, ajo është çdo pjesë e lojës së DiCaprios – e hapur aty ku ai është i mbyllur, e qëndrueshme ndërsa ai lëkundet.
Megjithatë, personazhi i saj është mënjanuar për pjesën më të madhe të aktit të fundit, pasi Scorsese e kthen fokusin e tij në mundimin e brendshëm të Ernestit. Ndërsa ajo do të përballet me aktoret që mbajnë një barrë më të rëndë narrative, Gladstone nuk duhet nënvlerësuar. Siç thotë Justin Chang, “ajo është rrezja e dritës që dridhet lehtë në një histori të errësirës pothuajse të padepërtueshme”.
Barazim: Annette Bening, Nyad
Hape rrugën, Lydia Tár: Ka një lezbike të re të brishtë në garën për aktoren më të mirë. Gjëja më e mirë për Nyad, e cila lançohet e kufizuar sot para transmetimit në Netflix, është se si filmi biografik e përshkruan subjektin e tij si një egomaniake të padurueshme, megjithëse pritja paksa e filmit në festival tregon një notim të vështirë përpara për gruan që dikur shpallej si një fituese e mundshme.
Pretendent aktual: Lily Gladstone, Killers of the Flower Moon; Sandra Hüller, Anatomy of a Fall; Carey Mulligan, Maestro; Margot Robbie, Barbie; Emma Stone, Poor Things.
Aktori më i mirë në rol dytësor
Lart: Robert De Niro, Killers of the Flower Moon
Këtu është një surprizë: Një nga njujorkezët më të famshëm të kinemasë ka një theks Teksasi në Killers. Këtu është një tjetër: Është krejtësisht bindës. Duke vazhduar aty ku ai dhe Scorsese lanë në “The Irishman”, roli djallëzor i De Niros është një mjeshtër i vetë-mashtrimit. Ai e vesh të keqen aq lehtë sa duket i pavetëdijshëm për ndonjë konflikt midis vrasjes dhe madhështisë. Kjo kategori tashmë ishte e mbushur me performanca fituese nga peshat e rënda të filmit më të mirë, dhe sapo mori një tjetër.
Poshtë: Jesse Plemons, Killers of the Flower Moon
Pasi Killers u rikonfigurua, Plemons zëvendësoi DiCaprion në rolin e Tom White, agjentit federal që godet vrasjet e Osage. Ndërsa White është personazhi kryesor i librit të David Grann, atij i është dhënë shumë më pak për të bërë në film, i cili zbulon herët fajtorët. Plemons është i mirë si gjithmonë, por ai kurrë nuk merr atë lloj skene vitrinë që nxiti ofertën e tij Power of the Dog.
Pretendent aktual: Willem Dafoe, Poor Things; Robert De Niro, Killers of the Flower Moon; Robert Downey Jr., Oppenheimer; Ryan Gosling, Barbie; Mark Ruffalo, Poor Things.
Aktorja më e mirë në rol dytësor
Lart: Jodie Foster, Nyad
Fituesja dy herë e Oscar, është e mbikualifikuar për të luajtur si dytësore në një film biografik sportiv, por Nyad ka arsye të mira për ta sjellë në film. Foster bëhet zëvendësuese e audiencës si parazgjedhje. Performanca e saj e mrekullueshme si trajnere/shoqja më e mirë e Bonnie Stoll është thelbi emocional i filmit. Për shkak të grevës së SAG, Stoll e vërtetë është bërë aktivistja kryesore e filmit, gjë që duhet ta ndihmojë Foster të qëndrojë pranë mendjeve të votuesve.
Lart: Vanessa Kirby, Napoleon
Kirby sapo u konfirmua se do të konkurronte për të mbështetur epikën historike të Ridley Scott dhe traileri i ri i filmit i jep asaj disa momente tërheqëse. Kjo kategori ndihet gjerësisht e hapur, deri në pikën ku u përpoqa të emëroja pesë kandidatë të besueshëm nga ajo që kam parë. A mund të jetë Kirby ajo që do ta shkundë atë?
Pretendent altual: Emily Blunt, Oppenheimer; Viola Davis, Air; Jodie Foster, Nyad; Julianne Moore, May December; Da’Vine Joy Randolph, The Holdovers. /TAR
Observerkult
Lexo edhe:
CIKËL POETIK NGA FATMIR R. GJATA: FTUA MES LËNDINËS
Ju ftojmë të lexoni një cikël të zgjedhur poezish nga Fatmir R. Gjata:
Prift
Unë linda prift pa kryq ndër duar,
në fushë të pambarim
Ku diell nuk kish të perënduar,
por kish vetëm agim.
Ku baltë në pluhur kthehej shpesh,
kur vdiste mbrëmjes pranë
Në grurë të mbirë bëja një meshë,
nën yjë me temjan.
Le të më thonë s’jam shënjtëruar,
s’më bëhet vonë për fjalë
Me Myzeqenë jam dashuruar,
qëkurse isha djalë.
Tashmë jam bërë burrë i thjeshtë,
me flokë të bardhë e mjekërr
Në stinë të moshës jam në vjeshtë,
paçka s’dukem i vjetër.
Por mbaj në dorë bibël të shkruar,
e gjithë me poezi
Unë linda prift pa kryq ndër duar,
jam prift për dashuri.
Një jetë
Të zhveshur erdhëm në këtë botë,
të zhveshur duke qarë
Një jetë harxhojmë kot më kot,
duke kërkuar varr.
Por varret qënkan kaq të shtrenjtë,
kushtokan sa më s’ka
Sa kohë na u dashka Zot i shënjtë,
ta blejmë me para.
Dhe prapë të zhveshur e të shtrirë,
do ikim pa u ndjerë
Do mbesë diku ndonjë dëshirë,
do mbesë diçka me vlerë.
Kur vijmë qajmë dhe vetë s’e dimë,
kur ikim qajnë përreth
Ndoshta dhe njerëzit janë bimë,
dhe vjeshtës humb gjeth.
Ftua mes lëndinës
Nuk di çfarë ngjet kështu me mua,
në ëndërr të pash mbrëmë
Nga degë e brishtë merrja një ftua,
e ndukja pak me dhëmbë.
Pastaj e hidhja prehrit tënd,
kafshoje pak dhe ti
Nuk ishte mollë që t’erdh ndër mënd,
ish frut për dashuri.
Harroje bibël çfarë është shkruar,
kjo nuk është pemë e lashtë
Mbi grurë shkoi diell i perënduar
mbi brazdat plot me kashtë.
Dhe frikë kam ende, nuk ish gjumë,
as ëndërr parë në natë
Të thoshja ohh të dua shumë,
të prekja flokë të gjatë.
Ndaj ende s’di çfarë ndodh mes nesh,
është jetë a fantazi
Tek ftoi i madh do bëj një meshë,
do ndez dhe një qiri.
Pemë e vetmuar
Tej larg një pemë kërkon hije,
por hijet tundin kreshtë të mpirë
Ndoshta e bëjnë prej zilie,
ndoshta braktisin me dëshirë.
Tej larg një pemë humbet në mjegull,
në mes lëndinës plotë me bar
Duket se qiell e mban pezull,
e lë plagosur e pa vrarë.
Poezinë e plotë mund ta lexoni KËTU:
ObserverKult